Kliknij poniżej i wypełnij formularz zgłoszeniowy w celu rekrutacji.
Formularz rekrutacyjny online (rekrutacja zakończona).
Regulamin rekrutacji
Każdy uczestnik przez mobilnością musi wykonać obowiązkowy test z języka angielskiego. Kliknij tutaj i wypełnij test. (rekrutacja zakończona)
Każdy zakwalifikowany uczestnik przed wyjazdem na staż zagraniczny musi obowiązkowo przejść przygotowanie językowe, kulturowe oraz pedagogiczne. Więcej szczegółów tutaj.
Po przejściu przez wszystkie etapy uczestnik przystąpi do realizacji zagranicznego stażu zawodowego.
Każdy uczestnik programu Erasmus+ musi obowiązkowo wziąć udział w przygotowaniu językowym. Jego celem jest wyposażenie uczestników w niezbędne umiejętności językowe, które umożliwią swobodną komunikację w kraju goszczącym. Zajęcia te pomagają nie tylko opanować podstawy języka, ale również zapoznać się ze specyficznymi wyrażeniami i strukturami, które mogą okazać się przydatne w codziennych sytuacjach. Dzięki temu przygotowaniu uczestnicy mogą lepiej odnaleźć się w nowym otoczeniu i czerpać więcej korzyści z pobytu za granicą.
W ramach udziału w programie Erasmus+ każdy uczestnik zobowiązany jest do wzięcia udziału w obowiązkowym przygotowaniu kulturowym. Ma ono na celu zapoznanie uczestników z kulturą kraju goszczącego, różnicami międzykulturowymi oraz zasadami efektywnej komunikacji w międzynarodowym środowisku. Dzięki temu przygotowaniu uczestnicy mogą lepiej zrozumieć i docenić różnorodność kulturową, co ułatwia adaptację i pozytywnie wpływa na jakość doświadczeń podczas programu.
Każdy uczestnik programu Erasmus+ musi wziąć udział w obowiązkowym przygotowaniu pedagogicznym. Celem tego szkolenia jest wyposażenie uczestników w umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, skutecznej komunikacji oraz dostarczenie niezbędnych informacji związanych z wyjazdem. W ramach przygotowania pedagogicznego omawiane są strategie rozwiązywania problemów, które mogą pojawić się podczas pobytu za granicą, a także sposoby budowania relacji w międzynarodowym środowisku. Dzięki temu uczestnicy są lepiej przygotowani do stawienia czoła wyzwaniom i czerpania pełnych korzyści z udziału w programie.
Podczas spotkania przedstawiono szczegóły dotyczące harmonogramu wyjazdu, zakwaterowania, transportu oraz zakresu obowiązków w miejscach pracy. Koordynator projektu omówił również wymagane dokumenty, zasady ubezpieczenia zdrowotnego oraz kwestie bezpieczeństwa. Poruszono także temat różnic kulturowych i zwyczajów kraju docelowego, aby uczestnicy mogli lepiej odnaleźć się w nowym środowisku.
Uczestnicy mieli okazję zadawać pytania i rozwiać ewentualne wątpliwości. Spotkanie zakończyło się rozdaniem materiałów informacyjnych oraz omówieniem dalszych kroków organizacyjnych. Był to ważny etap przygotowań, który pozwolił na lepsze zrozumienie zasad projektu.
Podczas stażu uczniowie kierunku technik logistyk wykonywali zadania związane z logistyką i pracą w magazynie. Pracowali w chłodni, przyjmując dostawy owoców, sprawdzając ich jakość oraz zgodność z dokumentacją. Uczestniczyli w sortowaniu, pakowaniu cytrusów i przygotowywaniu ich do wysyłki. Dbali o prawidłowe rozmieszczenie towarów, uwzględniając wymagania dotyczące przechowywania w kontrolowanej temperaturze. Pomagali w planowaniu tras dostaw, przygotowywali dokumentację logistyczną i poznawali obsługę systemów zarządzania magazynem. Nabyli praktyczne umiejętności w zakresie przechowywania i dystrybucji produktów w sektorze spożywczym.
Uczniowie z kierunku technik żywienia i usług gastronomicznych podczas stażu zajmowali się m.in. przygotowywaniem potraw według greckich receptur, obsługą gości w restauracji, estetycznym podawaniem dań, organizacją pracy w kuchni oraz zarządzaniem magazynem produktów. Ponadto zdobywali doświadczenie w planowaniu menu, kontrolowaniu jakości usług oraz koordynowaniem pracy zespołu. Dzięki stażowi mieli okazję rozwijać praktyczne umiejętności i poznawać specyfikę pracy w branży gastronomicznej na międzynarodowym poziomie.
Program ekologiczny obejmował zbieranie plastikowych odpadów z plaży i okolic, co miało na celu poprawę stanu środowiska naturalnego. Uczestnicy w małych grupach przemierzali wyznaczone tereny, usuwając plastikowe butelki, opakowania i inne odpady. Przeprowadzano również segregację zebranych materiałów, by mogły zostać poddane recyklingowi. Ważnym elementem programu była edukacja ekologiczna, podczas której omawiano wpływ zanieczyszczeń na ekosystemy morskie i lądowe. Uczestnicy poznawali sposoby ograniczania zużycia plastiku w codziennym życiu. Program uświadomił znaczenie dbania o środowisko i zaangażował młodzież w działania proekologiczne, przynosząc widoczne efekty w postaci czystszej przestrzeni publicznej.
Podczas stażu uczniowie kierunku technik logistyk wykonywali zadania związane z logistyką i pracą w magazynie. Pracowali w chłodni, przyjmując dostawy owoców, sprawdzając ich jakość oraz zgodność z dokumentacją. Uczestniczyli w sortowaniu, pakowaniu cytrusów i przygotowywaniu ich do wysyłki. Dbali o prawidłowe rozmieszczenie towarów, uwzględniając wymagania dotyczące przechowywania w kontrolowanej temperaturze. Pomagali w planowaniu tras dostaw, przygotowywali dokumentację logistyczną i poznawali obsługę systemów zarządzania magazynem. Nabyli praktyczne umiejętności w zakresie przechowywania i dystrybucji produktów w sektorze spożywczym.
Już wkrótce na naszej stronie pojawi się wideo dokumentujące działania podczas mobilności. Zapraszamy do śledzenia aktualizacji i wspólnego odkrywania wyjątkowych chwil, które towarzyszyły realizacji projektu!
28 uczniów zwiększyło swoje kompetencje zawodowe dzięki zrealizowanemu stażowi. Umożliwiło im to zdobycie praktycznego doświadczenia oraz teoretycznych umiejętności potrzebnych do efektywnego funkcjonowania w swoim wybranym zawodzie.
Staż zagraniczny daje szansę doskonalenia języka obcego w autentycznym środowisku. Dzięki temu, 28 uczniów zwiększyło umiejętność komunikacji w danym języku, wpływając pozytywnie na ich otwartość kulturową i zrozumienie różnorodności.
Dzięki odpowiednim programom edukacyjnym i działaniom środowiskowym, 28 uczniów zyskało głębszą wiedzę na temat ekologii i zrównoważonego rozwoju. Umożliwiło im to lepsze rozumienie wpływu ludzkości na środowisko oraz zachęciło do podejmowania świadomych decyzji mających na celu ochronę planety.
28 uczniów rozwinęło swoje kompetencje interpersonalne. Dzięki zrealizowanej mobilności zyskali umiejętność efektywnej komunikacji, pracy w zespole, rozwiązywania konfliktów oraz budowania pozytywnych relacji z innymi ludźmi.